lördag 29 oktober 2011

Dressyrtävlingen igår

Igår var det som sagt dressyrtävling, LB:3 och de gick sådär bra. Maiga var jättefin på framridningen och de kändes såå bra! Men sen gjorde jag misstaget att gå för tidigt från framridningen, så jag fick skritta i typ 10 minuter innan jag fick gå in i ridhuset. Och då fick jag skritta utanför ridhuset på alsfalt och de gick ju inte att trava och hålla igång henne på det viset där..
Men ändå, jag är nöjd! Kan inte kräva för mkt på vår första tävling. Men när vi kom in i ridhusetså blev jag lite nervös, och de smitta såklart av sig på Maiga. Men jag försökte att lugna ner mig och gjorde små galoppfattningar fram och tillbaka för att koncentrera mig.
När vi väl kom in på banan så stelna Maiga till, så fick göra ca 4 galoppvolter för att hon skulle lossna lite i kroppen.
Och jag ska lära mig att jag måste rida noggrannare vägar, det måste jag träna på, och att få Maiga i en stadigare form i alla gångarter.

Vi slutade på 46,97 %, och de va ju såklart inte det bästa. Men jag ska inte sitta och skylla i från mig, det enda vi kan göra är at fortsätta träna. För om man är bäst, va ska man då sträva efter i sin träning?


Finast var vi iaf! <3

Bilder och film kommer upp nån annan dag.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att ni börjat komma ut på tävlingsbanorna! :D Min första dressyrtävling gick inte heller speciellt bra, men någon gång måste ju vara den första =)

    SvaraRadera
  2. Ni var sååå fina och duktiga! Puss M

    SvaraRadera
  3. Emelie: Jaa de är jätte roligt! Ja precis :)
    Tack mammi! puss <3

    SvaraRadera