tisdag 15 november 2011

En tråkig grej med dagens ridsport

En sak som jag tycker är riktigt tråkigt med dagen ridsport för oss ungdomar i Sverige är att de är så utseendefixerat.
Blogg efter blogg skapas och alla ska skriva om deras nya outfits osv.. Jag ska inte vara någon moralkärring som är anti snygga schabrak osv, men tycker ni inte att det har gått över styr?
Jag tänker på det rätt ofta, att jag skulle vilja ha ett par nya ridbyxor för att matcha ett schabrak, men vem tusan bryr sig egentligen om hur du ser ut? På träningar och tävlingar ska man se lite prydligare ut, men så länge du har hel utrustning som är ren så är det bra!
Du måste inte ha en schabrak från Eskadron och träns från Otto Schumacher för att rida bättre.
Och det mest patetiska är att man köper snygga/dyra saker för att visa på bloggen att man har råd att köpa dessa produkter.
Det är de som jag stör mig så himla mycket på!

Den här disktutionen kan hålla på i evigheter, men jag ville bara säga vad jag tycker.
Kommentera gärna! :)

2 kommentarer: