lördag 20 juli 2013

Läget just nu!

Hej alla där ute!
Uppdateringen på bloggen har varit riktigt dålig de senaste månaderna, men jag kan lova er en sak.
I höst kommer vi byta stall och då kommer allt ta fart igen!
I vintras/våras slutade min tränare, så jag har inte ridit för en instruktör i dressyr sedan februari och det är riktigt tråkigt! Så en stor anledning till att vi byter stall är för att det finns tränare på den nya anläggningen. Så nu är jag riktigt taggad för en nystart med Maiga.

Det nya stallet är ett stall för bara privatryttare, alltså finns det ingen ridskola där. Tror att det kommer passa oss väldigt bra. Det är riktigt bra service i stallet, så som att släppa ut hästarna och ta in dem, byta täcken och fodra. Hästarna får även mat 5-6 gånger om dagen där vilket känns toppen. Dessutom har dem en skritmaskin som jag hoppas att Maiga kommer vilja gå i hihi. Men tror inte att det kommer vara några problem. :)

Så jag är riktigt peppad på att byta stall, träffa nya stallkompisar och hitta en bra tränare som passar oss! Jag hoppas att jag kommer bli mer motiverad till bloggen också!

Just nu går Maiga ute på bete och det kommer hon göra i cirka 4 veckor. Men ska hålla igång henne hyffsat och ta med henne till ridhuset någon gång i veckan så vi kan rida ordentligt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar