tisdag 13 augusti 2013

I morgon kommer Maiga hem!

Idag åker jag och mamma till Maigas vanliga stall för att ströa boxen och göra i ordning allt. För i morgon tar vi hem henne från sommarbetet! Känns skönt att börja med de vanliga rutinerna igen.
Maiga ska skos klockan fem på eftermiddagen så hon är fin i fötterna när vi börjar sätta igång ordentlig!

Ska bara klargöra att det inte är det nya stallet vi flyttar till i morgon. Utan Maiga ska stå i det gamla stallet till den 1 oktober, då flyttar vi till det nya stallet! Åh vad jag längtar! :)

Kan förresten säga att jag har anmält oss till en dressyrtävling på Baståsen i slutet på september. Det blir en LB:3 som vanligt haha. Känns skönt att ha ett mål att träna mot nu efter sommaren. Även om jag inte har någon tränare nu.. Men det känns i alla fall som en stolpe att sträva mot och jag hoppas att jag och Maiga kommer bli i en fin form tills dess! Nu är jag peppad på att sätta igång igen!


3 kommentarer: