lördag 28 maj 2011

Fina hästen!

Dressyrtävlingen idag gick okej. Vi slutade på 48 %, men jag är nöjd över Maiga.
Vi kanske inte red snyggast eller så, men hon har varit så himla fin och frammåt i veckan så jag är inte ett dugg besviken! <3

Hon var jättefin på frammridningen och hon va riktigt lyhörd och frammåt. Men sen gav jag henne långa tyglar ett tag och när jag plocka upp dom igen hade vi inte alls samma stämning. Hon tappade formen och jag förökte i panik att få henne så fin som hon var från början, på bara 5 minuter. Men vi hann inte mjuka upp oss innan vi skulle in på banan..

Men som sagt, jag är nöjd iallafall! Det var våran första dressyrtävling tillsammans så jag hade inte några stora förväntningar, för man vill inte bli besiviken om det skulle gå dålig.
Men det gick inte dåligt, vi har bara saker att träna på.
För om det går perfekt, då har man ju ingenting att träna på..?
Min underbara <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar