måndag 24 januari 2011

Dag 01 – Presentation av mig och min häst

Jag heter Ellen Freij och är 15 år gammal (ung -.-). Jag har ridit i ca 10 år och hästar är det bästa jag vet!
När jag och min kompis Ellen var i 5 års åldern så började vi rida två ponnysar på Hamre ridskola. Då brukade vi åka ut med våra mammor på helgerna och rida ut, och mamma och Anita gick brevid och höll i hästarna. Jag red alltid Teddy och Ellen hade alltid Freddy. Vet inte hur länge vi höll på med det, men kanske i ett år typ? :)
Sen började jag på Hamre ridskola i en ponnygrupp. Där fanns det en häst som kallades Muppen (vet inte hur man stavar hans riktiga namn hahah..) men han va en jävel inne i spiltan. Men när man satt på hans rygg så var han helt awesome, pigg och glad! Men efter nått år så såldes han. Då kom det en häst som hette Nougat och han blev min nya favorit. Han var en "guldfärgad" B-C ponny och var riktigt snäll. Men även han åkte efter ett tag :(
Min nästa favorti var West, som fortfarande står kvar på ridskolan. Han höll jag fast vid enda tills jag fick egen häst, för ungefär 1,5 år sen :)
Som ni nog förstår så älskar jag hästar mest av allt och kommer alltid att hålla på med dom!
Förutom hästarna så gör jag typ inge annat ;D Jo, ja åker skidor! Åker ganska så ofta, iallafall på sportloven men de brukar bli några gånger med. :)
Skulle vara kul att gå med i Västerås slalomklubb, men vet inte om ja har tid för det.. :/


Har spelat golf, men det va inte riktigt min grej, även om det gick riktigt bra. Kan vara kul att åka ut ibland och spela. Jag har även tävlat i golf med några vinster :)


Jag går i 9an på Viksängsskolan och trivs bra där, vi har idrott 4 ggr i veckan och det gillar jag. Har också världens bästa pojkvän, Robin. Vi har snart vart tillsammans i 1 år! :)

Och nu ska jag berätta lite om Maiga


Maiga är ett sto på 12 år. Hon är voltigehäst och har faktist vart med i Voltige SM i sommras (a)
Hon har vart ridskolehäst på Hamre ridskola, men passade ej för det. Hon var bara otrevlig och vantrivdes, så ridskolan tänkte sälja henne. Men Mia (ägaren) ville ha kvar Maiga i voltigen, så hon köpte henne från ridskolan.
Jag har haft Maiga sen den 1 Juni och jag trivs riktigt bra med henne!
Vi tränar dressyr för tränare varrannan vecka och hopptränar en gång i veckan för tränare. Maiga har utvecklats enormt mycket och det syns verkligen! :) <3
Hon är en häst som gillar att göra saker rätt, men hon gör ingenting i onödan. Så man kan inte sitta och såsa på henne, utan rida hela tiden. Kan inte påstå att hon är slö, bara lite seg. Men vi passar riktigt bra tillsammans och jag har hittat knapparna på henne. Vi har inte några tävlingsmeriter tillsammans, men vi satsar på att komma igång i vår/sommar. Har hoppat CR på henne, och nu på lördag ska vi göra det igen. Då blir det 90 cm :)
Maiga är verkligen den rätta hästen för mig, hon är min bästa vän! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar