lördag 1 januari 2011

Hoppade idag!

Hejhej! :D
Idag åkte jag till stallet runt kl 12 och fixade allt och red. Maiga känder jättefin idag och ja hoppade lite. Det var ett hinder på ca 40 cm som jag hoppade några gånger och lät henne rulla över dom i en lung och jämn galopp. Sen gjorde jag lite olika svängar runt hindret och hoppade de på snedden. Tänkte inte hoppa högre för jag ville bara känna att hon hade bjudning och att hon var frammåt. Och det var hon, hon har verkligen fått ett "sug" mot hindrerna nu! Det är så roligt! :)
För nu spetsar hon öronen och tar några snabbare steg mot hindret, men vi har fortfarande lite problem med att komma rätt, alltså när hon ska trampa av. Men det löser vi så småning om.

Och idag prova jag rida med en "gel-tunnel" på sadelgjorden, och den blev mycket mjukare och mer formbar efter Maiga, och på nått konstigt sätt så blev hon inte tjurig när jag spände sadelgjorden.. :O Så jag tror Maiga uppskattade den haha. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar