lördag 9 april 2011

Dålig uppdatering

I torsdags dressyrtränade jag ju, och det gick sådär.
Jag var bara trött i kroppen och behövde hosta hela tiden, och Maiga fungerar inte bra på tredelat bett. Så nu har jag kommit fram till att det är raka bett som Maiga föredrar. För jag rider ju oftast med Novabett på henne, och har också ridit på rakt muffbett. Och det fungerade jättebra.
Så nu slutar vi med de delade betten, för Maiga blir så himla tung och stark i dom.

Jag har också ridit på tvådelat Sweet Iron bett och det va inte heller så populärt.
Det ska ju bli rostigt och de ska bidra med att hästarnas salivproduktion ökar, men jag har inte sett någon skillnad.
Enda bettet Maiga tuggar riktigt på är Novabettet, och det ser jag som ett positivt tecken. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar