lördag 2 april 2011

Utvärdering Tretorn Comfort

Idag red jag med mina nya Tretor, och dom gjorde så man fick riktiga "järn skänklar" haha. Alltså dom sitter så bra på mina ben så man får jättebra grepp mot sadeln och skänkeln blir stadig och håller sig på plats! :)

+ Snygga
+ Jättesköna att gå i!!
+ Billiga (Jämfört med Tretor Advance)
+ Bra resår längst benet, de kan töja sig riktigt mycket så dom sitter åt
+ Känns inte som ridstövlar, känns som schaps med gympaskor typ :P

- Lite för långa (för mig, och alla ni andra som inte har ganska långa ben)
- Är lite orolig över kvalitén, om man tänkter på Tretorn Advance som går sönder hela tiden.. Hoppas domhär håller!
- Svåra att få ner foten i (vet inte om min häl är jätte tjock eller så, men jag har problem med att få på mig dom haha..)



Jag är mycket nöjd över stövlarna :D

1 kommentar:

  1. hej jag ska beställa hem ett par tretorn comfort på måndag men jag har normal långa ben och tänkte beställa hem ett par med extra höga skaft (44cm höga) tror du dom kommer vara för långa?

    Kan du inte mejla mig och säga vad du tror? Mvh Pernilla

    SvaraRadera