måndag 4 april 2011

Filmen! :D

">

Här kommer filmen från igår när jag longerade Maiga i paddocken för första gången i år!
I början va hon lite slö så jag fick smacka på henne för jag ville att hon skulle galoppera av sig.
Men sen så flög de in något i huvudet på Maiga som fick henne att fortsätta galoppera och toka sig. Hon blåste upp sig och började frusta, och va totalt ointresserad om vad jag sa haha.
Och jag lät henne fortsätta eftersom att hon aldrig brukar vara såhär.
Det såg ut som att Maiga trodde att det stog typ 20 stycket hingstar runt henne eller så haha ;D Knäpp häst! <3
Och jag hade inte ens en longer pisk med mig när hon började sådär haha..
Och dessutom så lyssnar Maiga alltid när man säger att hon ska sakta av eller så, men inte idag tydligen..

Ignorera min röst, jag var bara lite chockad.. x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar