lördag 21 april 2012

Allt klart inför tävlingen i morgon!

Nu är jag äntligen hemma, efter 6 timmar i stallet. Hade Carras idag också (en 6 årig hoppvalack) så hade fullt upp. Började med att mocka åt dom sen gjorde jag deras mat. Sen kom mamma till stallet och hon red fram Maiga mesans jag red Carras i 40 minuter. Carras var jättefin idag, men protesterade lite i galoppfattningarna. Men på slutet var han jättefin och mjuk!

Sen skritta mamma av honom för hand och jag satt upp på Maiga och red bara i 20 minuter. Tog trav och galopp på volter, sen red jag LB:3an. Och det gick så sjukt bra! Hon var stadig och jämn, gjorde perfekta halter och den ökade traven var underbar! Så jag red bara programmet en gång och se. skritta ja ut på henne och klappa på henne. Har vi sån här känsla i morgon så kommer jag vara jättenöjd!! :)

Sen tvättade jag hennes ben och svans, klippte hovskägg och kronranden och rykta henne ordentligt. Knoppar imorgon, för jag startar inte förs än 16.15, super! Så vi åker från Hamre 12.30.
Och så putsade jag all utrustning. :)

1 kommentar:

  1. kommer gå så bra Ellen och jag kommer för att heja! :D<3

    SvaraRadera