onsdag 18 april 2012

Bästa ponnyn Aramis

Den här texten skrev jag innan vi skulle lämna tillbaka Aramis, någon månad innan jag fick Maiga.

"fan vad jag kommer sakna dig aramis..
vi hade dig inte länge, men tillräckligt för att bygga upp en relation.jag va påväg att bli rädd för sporten jag älskade mest av allt i hela världen, men du fick mig att ändra på mig.ni som inte vet så ska jag förkara..jag och maria hyrde Helena från grällsta, men efter en tid blev hon skadad och blev helt oridbar. jag fick tillslut inte rida henne längre för mamma.hon hade kastat av mig så många gången, så illa att jag fick åka in på sjukhus en gång med ambulans! dock gick det bra, sträckte ryggen bara.men sen bestämde vi oss att byta ut helena.jag var helt emot de först.men när vi kom till grällsta så prata vi med dom som äger hästarna och gården, och dom visade oss Aramis.jag såg in i dom trygga, varama ögonen. jag såg en gnutta bus och en helt underbar ponny. säker i all hantering och precis vad jag ville ha.provridningen var fantastisk, jag kunde äntligen rida normalt!Helena hade fått mig att få så dåligt självförtroende och jag var bara rädd för att rammla av.men när jag satt upp på Aramis så kände jag mig så trygg.han följde med oss hem till Hamre och jag längtade äntligen efter att åka till stallet och rida.Aramis har verkligen vart som en "rehab" för mig att komma tillbaka till denna underbara värld.han har värkligen vart en läromästare.jag hade ju inte ridit på ungefär 4-5 månader..men jag fick tillbaka den underbara känslan i magen igen, inte den oroliga känslan.men nu ska han tillbaka till grällsta..jag kommer inte klara av dethär..!idag är det sista gången jag får sitta på hans rygg :'(jag är så tacksam för att jag inte slutade med de jag älskade mest av allt, det var nära på att jag gav upp :(life goes on, och aramis, du kommer alltid vara min favorit <3"


Världens finaste och snällaste ponny <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar