tisdag 17 april 2012

DIV 3 omg 1 i Köping på söndag!

På söndag åker vi till Köpings ridklubb för första omgången i Div 3 med laget! Ska bli jätte roligt och spännande samtidigt som jag är sjukt nervös! Är inte nervös för själva tävlingen, utan är mer nervös för att komma dit och vara där. Känns som att vad som helst kan hända, fast så ska man ju inte tänka. Sist vi lastade Maiga gick hon ju inte på en gång, jag hann knappt blinka! Och hon står ju som ett litet ljus i transporten när man kör. Dessutom så är hon väldigt cool när man kommer till nya platser och hon älskar att tävla (tänker på voltigetävlingarna). Så varför oroar jag mig!? Jo för jag tror att JAG kommer göra bort mig..
Men, jag har gjort en ordentlig packlista med alla saker jag ska ha med mig, och följer jag den och tar det lugnt ska de gå bra.
Mamma och pappa följer ju med, och mamma har lovat att hon ska hålla kolla på allt om jag tar hand om Maiga. Så det ska gå bra det här! :)

Men nu tänkte jag skriva min packlista, för då har jag den här också (om jag skulle flamsa bort den eller nått sånt..)

Till mig själv:
* Vita ridbyxor
* Strumpor
* Ridhandskar
* Kavaj
* Plastrong
* Tävlingsblus
* Tjocktröja
* Klubbjackan
* Dunväst
* Ridhjälm
* Dounut
* Hårnålar och toffsar
* Hårspray
* Sporrar
* Spö
* Ridstövlar
* Ridskor
* Gummistövlar (om det är sånt väder)

Till Maiga:
* Pass
* Dressyrsadel
* Schabrak
* Sadelgjord
* Lädergrimma
* Träns
* Nummerlapp till träns och till schabrak
* Benskydd
* Boots
* Ländtäcke
* Tävlingstäcke (står våra namn med silvertext på ett blått fleecetäcke)
* Transporttäcke
* Regntäcke (om det är sånt väder)
* Hårgele
* Babyolja
* Silikonsnoddar

Övrigt:
* Ryktväska
* Pälsglans
* Putssaker
* Hönät 3 kg
* Havre 1 kg
* Betfor 1 kg
* Vattenhink
* Kamera och videokamera
* Pengar
* Proppen
* Startlista
* Dressyrprogrammet
* Fika
* Mat - pastasallad
* Vattenflaska
* Våtservetter

Ja, jag måste skriva minsta lilla sak.. ;)

Slänger in en sommarbild på mamma och Maiga, ge mig sommar nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar