onsdag 3 oktober 2012

Dagen stallsysslor + ridning

Nu sitter jag i stallet och väntar på pappa som ska hämta mig (bloggar från iphonen). Dagen ridning gick jättebra och det blev ett riktigt mördarpass för mig! Red nämligen utan stigbyglar hela tiden i galoppen. Kom ner ordentligt i sadeln och kunde hitta en bra rytm. Maiga jobbade som bäst i högervarvet och där kunde jag rida ut henne fint i hörnen. Vänster där emot var lite segare och hitta ingen bra takt där.. Men avslutade i vänster varv när hon galopperade i en fin takt.
Haha på bilden ser ni att jag blivit leverantör av hemmaodlade äpplen ;) Vi har sjuuukt mycket äpplen i våran trädgård och det ramlar väll ner typ 50 stycken om dagen, så jag brukar ta med dom till stallet. Det är väldigt uppskattat av hästarna kan jag säga, och dom är grymt stora! Men det var ganska opraktiskt att cykla med 10 kg äpplen i cykelkorgen, blev väll ett litet spår efter mig av äpplen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar