tisdag 2 oktober 2012

Dressyrträning avklarad

Kom nyss hem från stallet. Tränade för Pia i morse och det gick riktigt bra!
Vi jobbade mycket med hörnpasseringar och att rida med energi ut ur hörnen och vi lyckades bra med det tycker jag. Sen började vi arbeta galoppen på stor volt. I galoppen blir Maiga gärna hög i nacken och då blir galoppfattningen mer uppåt än framåt, så vi tragglade på i fattningarna och hon blev jätte fin på slutet.
Vi tog även några galoppökningar på diagonalerna och där vågar jag äntligen satsa och få ut långa och fina språng, men måste bli bättre på att få tillbaka henne i en fin arbetstrav efter galoppen.
Överlag är jag jättenöjd över träningen även om det tar några timmar för mig att smälta allt.
Jag kan inte skrika av lycka direkt efter ridpasset utan jag måste låta de gå några timmar och sen tänka tillbaka på det och då kan jag känna mig nöjd. Och så vill jag ju ändra på alla mina brister på en gång, måste lära mig att det tar ett tag att hitta alla knappar. Men som sagt, jag är så glad över hur fin Maiga är nu!
Skulle aldrig ha kommit hit utan Pias hjälp. :)

Hahah tyckte bara att bilden var lite härlig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar