onsdag 17 oktober 2012

Köping 7 oktober

Här kommer en salig blanding bilder från Köping! Vi red som sagt en LB:3 och det gick över förväntan! Hon kändes lite motig inne på framridningen, och jag visste inte exakt vad jag skulle göra där nästan haha.. Kändes bara lite förvirrande, men jag försökte få henne att sänka nacken i traven och inte springa iväg för mig. Lyckade väll så där.. När ja fatta galopp var hon stutsig och det kändes som hon inte lyssnade på mig. Så försökte få henne mjuk där med, och lyckades någorlunda bra. Fast jag skulle vilja haft henne lite lägre i nacken så hon kunde galoppera på rundare, istället för uppåt.
Väl inne på banan så var hon taggad och på, men inte stum eller okontakbar! Travade runt lite innan vi fick startsignal och tog en galopp på stor volt. När vi red själva programet var hon pigg och fram för skänkeln. Kändes aldrig som jag behövde driva ihjäl mig och de är ju bra. ;) Allt flöt på riktigt bra! Och vi fick en 8a på galoppvolten! Den satt riktigt bra! :D
Och slutresultatet blev 63,64 % och precis utanför placering!! Är så nöjd över våran insats. Vår högsta procent innan var 58 liksom, så det går frammåt! :)
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar