måndag 29 oktober 2012

Tävlingen i Hallstahammar igår!


Tävlingen i Hallsta igår gick bra! Började med att låset på transporten hade fryst, så vi kom 15 minuter efter i min tidsplanering. Men det gick bra ändå!
Kom fram till tävlingsplatsen 45 minuter innan jag skulle rida, och vi hann gått och väl. Började med att skritta fram inne i paddocken men där var det fruset och hårt, så efter 5 minuter blev jag inropad till ridhuset. Då hade dom gjort så att man hade  cirka 1/3 av ridhuset att rida fram på, för tävlingsbanan var ju 20*40 meter! Så det underlättade massor!

Red fram i cirka 25 minuter inklusive skritt och Maiga kändes laddad och frammåt. Jag red tyvärr lite passivt.. När vi fick komma in på banan spände hon till ordentligt och ville inte gå fram till dommaren.. -.- Men jag han skritta runt ganska länge och ta några galoppfattningar så hon slappnade av tillslut.

Och till själva programet! HAHA herregud, när jag vände upp på medelinjen så kändes allt bra, men efter halten när jag skulle ut på spåret visste jag inte vilket håll jag skulle åt!!! Det stog stilla i huvet och jag fick en total black-out! Varken höger eller vänster kändes rätt liksom, och va gör man då haha?! Jo man försöker minnas alla youtube-filmer man sett på LB:1 programmet.. Men på nått vis så styrde jag höger och det fungerade. Lyssnade länge efter att domaren skulle blåsa i visselpipan, men det var tyst och då tänkte jag att jag hade ridit rätt. ;)

Vi genomförde programmet utan större missar! Kändes som vi hade ett bra flyt, men jag red tyvärr lite passivt.. Kunde ha klämt fram lite mer energi i Maiga och hålla mina jobbiga skänklar stilla. Men efter mellantraven på diagonalen tappade jag stigbygeln, därför saktar vi av till skritt i 2sekunder haha... Men som sagt, jag är nöjd över att vi har blivit så mycket bättre och jag fick trevliga kommentarer av dommaren. Så jag är nöjd över våran insats!

Nu laddar vi om inför hopp-debudet om en månad..! Tagga! :D

1 kommentar:

  1. Tycker de såg bra ut ändå, alla gör vi våra missar :)

    Har förresten skrivit ett inlägg om förtroende och band till sin häst, du får jättegärna läsa, diskutera och kommentera kring detta på vår blogg! :)

    SvaraRadera