söndag 22 januari 2012

Dressyr i snöstorm

Mitt underbara hjärta.

Idag tog jag och Maiga ett dressyrpass i paddocken och de började snöa lite lätt.
Och idag var det en såndär wow-dag! Vi tränade för Pia igår och det gick så himla bra!
Och idag så gick det ännu bättre!
Jag bli så glad av att sitta på min underbara Maiga och hon känns som en liten Totilas?
Alltså känslan går inte att beskriva..
Men från att ha varit en stel och orörlig sak, till att bli som ett mjukt gummiband som man kan länga, korta, öka, minska är bara så awesome!

Skrittade fram i 10 min på lång tygel. Sen jobba vi mycket halter i från skritt. Maiga har en tendens att rygga om man inte lättar med skänklarna efter man gjort halten. Sen trava vi på i ett friskt tempo i 10 min i båda varven utan avbrott.
Och efter det så korta jag henne i traven så mycket som möjligt, sen längde jag henne så mycket som möjligt. Och vilka skillnader det blev på henne!
Jag bara satt där upp på ryggen och gapa av förvåning och Maiga bara fortsatta så genom hela ridpasset!


Smälter när jag ser den här videon..

2 kommentarer:

  1. Han är fin, Totilas! Synd bara att han inte alls ser lika bra ut för den nya ryttaren som han gjorde för Edward Gal .. Skrämmande att se honom på Schockemöhles visning! Det var som en helt ny häst, och inte åt det positiva hållet.

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag saknar ekipaget Edward och Totilas.. Jo jag såg också en film från uppvisningen, och det var inte den Totilas man såg förut med Edward..

    SvaraRadera