söndag 8 januari 2012

Kusinerna och Maiga

Igår så hade jag och mamma stalljouren. Var ute i stallet klockan halv 8, och då hade Malin redan fodrat för hon skulle träna tidigt. Så de va ju skönt att slippa det! :)
Sen bytte vi täcken på hästarna och tog ut dom i hagarna.

Efter det så kom mina kusiner Emmy och Julia med föräldrar för de skulle få rida Maiga. Och det gick jättebra för dom! :)
Hjälpte Julia lite med tips och så och hon fick Maiga att gå jättefint! Blev väldigt imponerad, eftersom att de var första gången hon red Maiga. Sen var det Emmys tur och de gick lika bra det! Den största hästen Emmy har ridit har bara varit b-ponny, och sen sätter hon sig på Maiga som är 162 cm i mkh och de gick jättebra! Hjälpte henne också och hon fick Maiga att gå i form i skitt. Emmy har bara ridit i en halv termin tror ja det var, så jag tycker att dom var jätteduktiga.
Sen sa jag till Julia att hon skulle dressyrtävla Maiga någonting i år, de skulle vara superkul att se! :D

På eftermiddagen hade jag intaget och då var ju hästarna galna som vanligt. Tog in Vasco, en annan häst i voltigen, som är 180+ cm i mkh och han stegra sig två gången på väg till stallet från hagen. Usch va trött jag blir så stora hästen som dummar sig.. Man känner sig så försvarslös. Men som tur så gick det bra.

Ikväll ska jag till stallet och rida, men vet inte hur precis. Ska grubbla på det över dagen! :)

Bild från i sommras på Baståsen, saknar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar