lördag 7 januari 2012

Markarbete! (bloggar från iPhone)

Idag tog jag och Maiga ett markarbets pass i lilla ridhuset. Började med att skritta på långa ryglar i 10 minuter, sen korta jag tyglarna och jobbade henne i lång och låg form i 5 minuter. Efter det trava vi över bommarna och gud va fin hon var!
Jag hade lagt ut 3 bommar med 11 meter mellan varje som jag trava och galoppera över. Vi kom över på 3 och 4 galoppsprång och Maiga var riktigt på gång idag! Alltid så kul att rida henne då hon har lite extra energi :) sen la jag upp en bom på två klossar som blev ca 30 cm hög. Den skutta vi över fram och tillbaka och Maiga tyckte att det var störtkul! Hon spetsade öronen och klämde på lite extra med bakbenen. längtar till träningen för Pia på onsdag! Tror ja ska fråga henne om vi skulle kunna hoppa lite. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar