måndag 9 januari 2012

Maiga 9 Januari

Idag red jag inne i stora ridhuset i ca 50 minuter. Började med att skritta på långa tyglar i 10 minuter, sen korta ja tyglarna och skritta 5 minuter till. Efter det så började jag trava på en gång och shiit va mjuk och fin hon var idag.
När jag orkade ta i lite extra och klämma med benen så fick hon ett jättefint schvung (haha eller hur de stavas? men ni fattar att hon lixom fick ett luftigt steg?) och höjde ryggen jättefint. Så red vi ungefär hela passet och ja la volter och gjorde snett igenom med halter på mitten av spåret.
Sen la jag in galopp och där gick det hyfsat bra. Maiga galopperar lite i övertempo, men de är för att hon inte riktigt orkar hålla ihop sig och jobba "uppåt", så hon galopperar mest bara på haha.
Galoppen är ju Maigas svagaste punkt och jag är inte tillräckligt stark för att orka sitta och nöta på den 20 minuter varje ridpass. Så de håller vi självklart på att jobba med. Ibland är det faktiskt jag som är lat och inte Maiga.. Men de är en annan historia! :)

Avslutade ridpasset med att jobba henne i skritt i 10 minuter i en låg form och sen hoppa jag av och stretcha alla ben, halsen åt sidorna och mellan frambenen med hjälp av en morot. :)

Maiga har tjatat på mig länge att hon vill ha ett sånt här pannband, fast gärna med pärlor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar