söndag 22 augusti 2010

Frågor!

Hur ofta rids hästen? 5-6 dagar i veckan + voltige-träning på söndagar
När den tränas vad gör ni då? dressyr för tränare, eller själv. Hoppar eller rider ut och klättrar/tar det lugnt
Vad gör ni när hästen inte rids när den t.ex har vilodag? Bara myser :)
Borstar du hästen före och efter ridningen? klart
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? haha hon dushar typ 2 ggr om dagen ;) (spolar såklart bara av henne då, hon svettas som en gris nu på sommaren!!)
Hur länge brukar ni rida varje gång? tills jag är nöjd och Maiga är nöjd :D
Hur tycker du att man ska rida för att klara av hästen? Vara på från början, direkt jag sätter mig i sadeln ska hon gå frammåt och lyssna på mig
Är det en svår eller lätt riden hästen? Både och, hon är ju voltige-häst så hon är mycket lyhörd och känslig i munnen. men har dock inte så mycket "motor".. men det kommer :)
Är hästen ridskolehäst eller privathäst? hon är gammal ridskolehäst, men tröttna helt på de och har stor kapacitet att gå långt!

Vem äger hästen? Mia, fast jag är fodervärd och har henne för mig själv :)
Vad har du för relation till hästen, t.ex. fodervärd, halvfodervärd, hyrryttare, skötare, medryttare? fodervärd
Hur länge har du ridit/ tagit hand om hästen? snart 3 månader ;)
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? det är inte bestömt ännu, men så länge jag vill och Mia vill ha kvar mig
Vad har ni för mål i år? Placerad i dressyren och felfria banor i hoppningen, men ställer inga högre krav nu. nästa år blir de mycket tävlingar!
Har ni nått några av dom redan? nej men träningen går frammåt!!
Rider du privatlektioner på den? japp :)
Hur ofta? dressyr en gång i veckan ska det bli, hoppning då och då!
För vem? Göran Liljestrand och Tina Svane
Hur länge håller den lektionen på? Runt 1h

Är hästen snäll i stallet? snällast
Kan hästen stå lös i stallet? japp men hon smiter gärna in i nån box och börjar äta xD
Måste hästen vara uppbunden? bäst så :)
Håller du på med den i boxen eller i stallgången? både och

Vad har den för sadel/sadlar? en Albion dressyrsadel och snart får jag en hoppsadel, vet dock inte vilket märke ;D
Vad har den för benskyd/benlindor just nu? ett par röda benskydd från equiline och bakskydd från eskadron och sen har vi massor med lindor
Vad har den för bett just nu? vanligt 3 delat
Vad har den för täcken just nu? flugtäcke från bucas
Tror du att hästen gillar dig? haha jo hoppas det, men märker inte att hon hatar mig eller så ;)
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? gnäggar ibland åt mig och kliar sig ALLTID mot min rygg så jag typ rammlar ihop xD
Gillar du hästen? älskar!
Nämn minst 2 saker som är - med hästen: lite seg, och trafik rädd :/
Nämn minst 2 saker som är + med hästen: lyhörd och gillar att lära sig nya grejer :D
Har ni många minnen tillsammans? jaa sommarbetet ute på landet och massa grejer :)
Nämn det bästa: kommer inte på nått nu..
Sista frågan.. Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen? Säger det varje dag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar