måndag 2 augusti 2010

Om Maiga ♥

Maiga är ett korsnings sto på 11 år tror vi ungefär haha ;)
Hon är mörkbrun med vita strumpor bak och en liten stjärn i pannan.
Maiga är importerad från Holland och har haft ett föl tidigare.
Hon har vart ridskolehäst i runt 2 år på Hamre, sen började hon som voltige häst.
Men sen skulle ridskolan sälja henne, men då köpte Mia henne från ridskolan så hon fick vara kvar på Hamre och fortsätta med voltigen. Och så gick hon lektioner ibland för att hon skulle stå gratis i ridskolestallet.
När jag hade min andra häst Helena så gick det inte så bra för hon fick problem med benen/ryggen så hon blev omöjlig att rida. Så Mia sa att hon behövde någon som red Maiga men jag ville bara få ordning på Helena och ville inte ha Maiga.
När vi lämnade tillbaka Helena och fick Aramis så hade Mia fortfarande inte gett upp hoppet att ha mig som fodervärd, utan hon fråga en gång till.
Och jag viste ju att Aramis skulle tillbaka till Grällsta om 2 månader, och vad skulle jag göra då i sommar?
Så jag provred Maiga och fastnade direkt för denna lilla damen.
Hon har verkligen personlighet och hur underbar som hällst!
Så nu börjar våran träning, och målet är att vi ska börja tävla redan i höst!
Önska oss lycka till ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar