torsdag 5 augusti 2010

Underbar ridtur! ♥

Sheenare :)
Nu är jag hemma från stallet. Klockan är 22.16, så det blev ganska sent haha.
Men de va mycket pyssel i stallet, och det är alltid kul!
Jag red ju somsagt Baron, som är 183 cm i mankhöjd! Han är verkligen stor om man gämför han med Maiga som bara är 161 cm haha. :)
Men har ridit han en gång förut och då va han crazy! :O Så idag förväntade jag mig en pigg och tittig häst, men han va riktig cool.. Pigg va han ju, men han bråkade inte med mig och va på bra humör! Mamma red Maiga, och det gick bra tycker jag! :D
Hon är ju lite seg men idag galopper vi riktigt mycker på grusvägar och fält. Och så var Sara med som red sin lilla Dunder. Han är en welsh-valack och riktigt cool, och jätte liten (gemfört med Baron) hehe.
Först red vi på fältet, sen red vi på lite vägar brevid fält och galoppera jätte mycket, sen blev det en skritt tur tillbaka till stallet. Och precis när vi kom in i skogen och vi ger hästarna lite längre tygel så hoppar Dunder rätt upp i luften! Han hörde tydligen någonting, och Sara hängde på sidan med klara sig som tur va. Men han stack inte iväg, utan hoppa bara åt sidan, sen stog han helt stilla haha. Och Baron och Maiga fattade ingenting och märkte inte ens nått, så Dunder måste ha inbillat sig någonting som inte fanns.. Men hästar kan ju bara hitta på grejer ibland. :P
Men det gick bra iallafall! :D
Haha, det blev ett långt inlägg.. Men jag tror jag ska kolla lite facebook nu och chilla lite. Och skriver inge mer ikväll, utan i morgon lovar jag att uppdatera flitigt, som jag inte gjort idag precis..
Hihi men ni får sova så gott så hörs vi i morgon! ♥

Haha här är en bild på vääärldens gulligaste hund som jag såg i helsingborg för några veckor sen..! Inte för att bilden passar in i inlägget, men iallafall!
GE MIG DEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar