tisdag 3 augusti 2010

Underbara häst! ♥

Hejsan alla! :)
Nu är jag äntligen hemma från stallet. Åkte dit efter en tur på stan med min lilla robin och kom hem nyss, klockan är 21.10! :o
Sent blev det, men vi red i undefär en och en halv timme! Maiga var sååå fin idag.. Vi hittade ett litet fält som vi red på, och jag övade på hennes reaktions förmåga.
Haha, ni vet som små ponnysar starade innan de galopperar iväg på banan? Jag gjorde iallafall "volt-starter" och kastade iväg oss i galopp och Maiga tycker det var skitkul. Men hon är inte så snabb som hon tror att hon är.. ;)
Gjorde det cirka 4 gånger och berömde henne jätte mycket! Sen jobbade vi på serpentin-bågar och volter i trav och galopp och hon blev jättefin i formen!
Fick mycket beröm av Linnéa som jag red med och hon sa att det inte är långt kvar tills Maiga är en riktig toppenhäst. ♥
Blir så stolt över min lilla tjokis (hon har blivit riktigt tjock!! ser ut som hon är dräcktig med 2 små föl, haha!).
Och förlåt, jag glömde kameran.. Men det va ändå inge "fotta-väder".. ;)
Nej nu ska jag kolla lite hästprylar på internet, ska nog slänga upp ett till inlägg innan jag kryper ner i sängen!
Kram på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar